Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

2022 Dijital Pazarlama Trendleri Neler?

Her sene trendler değişir, pazarlama stratejisini bu değişime göre kurgulayan firmalar da sağlıklı sonuçlar elde eder.

Dijital pazarlama, özellikle online satış yapan markaların tüketicisiyle buluşmasını sağlayan, daha kolay ölçümlenebilir bir alan. Dijital dünyanın içerisinde yer alan her şeyin sürekli değişim içerisinde olmasından pazarlama tarafı da hayli etkileniyor. 

    
Her sene değişen pazarlama trendleri, markaların hedef kitlelerine ulaşmaları için pazarlama stratejilerini yeniden gözden geçirmeleri gerektiğini hatırlatıyor. Dijitale adapte olma konusundaki en büyük yanılgı ise bilginin değişmeyeceği ile ilgilidir. Oysa her sene trendler değişir, pazarlama stratejisini bu değişime göre kurgulayan firmalar da sağlıklı sonuçlar elde eder.   
Bu nedenle yazımızda 2022 yılının dijital pazarlama trendlerinden bahsedeceğiz. Dijital pazarlama stratejilerinizi belirlemeden önce gelin, bu konuyu maddeler halinde inceleyelim. 

    
Web Site Optimizasyonu

Site tasarımı ve site ana sayfasının açılma hızı, online alışveriş seçeneklerinin artmasıyla daha önemli hale geldi. Artık online alışverişlerin çoğunun mobil cihazlar üzerinden yapıldığını da göz önünde bulundurursak ancak mobil uyumu olan web sitelerinin bu işten kazançlı çıkacağını söyleyebiliriz. 

    
Sosyal Medya Üzerinden Doğrudan Alışveriş
Geçtiğimiz yıllarda Instagram ve Facebook gibi sosyal medya mecraları sadece ürünlerin tanıtımını yapıp satın alma için başka bir platforma yönlendiriyordu. Bu sosyal medya mecralarının uygulama içerisinde dükkan açmasıyla birlikte uygulama içi satışlar da başlamış oldu. Yeni yılla birlikte müşterilerinin ürün ve hizmet satın alımını kolaylaştırmak için sosyal medya üzerinden doğrudan alışveriş daha sık tercih edilen bir yöntem olacak gibi görünüyor.

    
Sesli Arama Optimizasyonu ve Sohbet Robotu    
Cep telefonlarının akıllı asistan haline gelmesiyle birlikte arama motorlarındaki aramalar da sesli aramalar özelinde artmaya başladı. Markaların Google’da bu yöntemle yapılacak aramalara uygun şekilde SEO optimizasyonu yapması gerekiyor. Son yılların mobil alışveriş trendi sohbet robotları da 2022’de yerini korumaya devam edecek. Pazarlama stratejisine sohbet robotlarını ekleyenler de müşterilerine daha iyi bir deneyim sunacak. 

    
İçerik Pazarlaması    
İçerik pazarlama, 2022 dijital pazarlama trendleri arasında önemli bir yere sahip. Başarılı bir içerik pazarlaması yapmak için ise SEO uyumlu içerikler hazırlamak gerekiyor. Ancak SEO uyumlu içerik hazırlarken sadece anahtar kelime kullanmak yeterli değil. Arama motorunda üst sıralara çıkabilmek için içeriğin başlık ve URL ile alakalı olması, aynı zamanda faydalı olması gerekiyor. Bu adımları tamamlamanın yanında düzenli olarak içerik üretmek, iyi sonuçlar alınmasını sağlayacaktır. 

    
Influencer Marketing    
Son yıllarda daha çok müşteriye ulaşmak için influencer’larla yapılan iş birlikleri artmaya başladı. Influencer’ların, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını direkt olarak etkilediği herkes tarafından biliniyor. Ancak artık daha çok takipçisi olan influencer’lar yerine markayla alaka düzeyine bağlı olarak daha uygun bütçeli olsa bile daha etkili olanlar tercih ediliyor ve 2022’de de bu dijital pazarlama trendi devam edecek gibi duruyor. İş birlikleri, e-ticarette satış gelirlerini hayli artıran bir yöntem.