Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

2021’de E-ticaret Trendleri Neler?

Değişen teknolojiler ve kullanıcı alışkanlıkları, her yıl e-ticaret trendlerinin farklılaşmasını beraberinde getiriyor.

Değişen teknolojiler ve kullanıcı alışkanlıkları, her yıl e-ticaret trendlerinin farklılaşmasını beraberinde getiriyor. Trendler doğrultusunda da internetten satış yapan e-ticaret sitelerindeki uygulamalar farklı bir hal alıyor.

Özellikle 2020 yılı içerisinde e-ticaret sektörünün %64 oranında büyüme yaşadığını göz önünde bulundurduğumuzda, online alışverişe olanak veren sitelerin ya da firmaların trendleri takip etmesinin önemi daha iyi anlaşılıyor. Kendilerini yenileyen, gelişmeleri takip eden e-ticaret siteleri, rakiplerinin önüne geçebiliyor.

Bu yazımızda size 2021’de öne çıkacak e-ticaret ve dijital pazarlama trendlerinden bahsedeceğiz. Haydi gelin, beraber inceleyelim. 

Dropshipping Kavramı Gelişecek

Dropshipping, Türkçeye “stoksuz satış” olarak geçmiş bir kavram. Firmalar dropshipping sayesinde ürün stokları tutmak yerine siteleri üzerinden gelen siparişleri tedarikçi firmalara yönlendirebiliyor ve tedarikçilerin deposu üzerinden siparişleri yönetebiliyor. 

Son dönemlerde hayli yaygınlaşan bu çalışma modelinin, özellikle e-ticarete başlayan yeni firmaların masraflarını azalttığını belirtmekte yarar var. Bu nedenle bu çalışma modelinin 2021 yılında öne çıkacağı ve e-ticaret trendleri arasında yer alacağı düşünülüyor. 

Yapay Zeka ile Chatbot Kullanımı Artacak 

Chatbot teknolojisi, son yıllarda ABD başta olmak üzere birçok yerde yaygınlaştı. Chatbot’lar yardımıyla firmalar kullanıcılara daha hızlı ve daha kolay cevap verebiliyor. Böylelikle hem müşteri ilişkileri biriminin iş yükü azalıyor hem de kullanıcı memnuniyeti artıyor. 

Yapılan araştırmalara göre de kullanıcıların %45’i gerçek bir insan yerine yapay zeka ile konuştuklarında daha çabuk sonuç elde ettiklerini söylüyor. Dolayısıyla yapay zeka ile chatbot kullanımı giderek yaygınlaşacak. 

Kişiselleştirilmiş Ürünler 

E-ticaret siteleri ya da firmaları açısından artık kullanıcılara kişiselleştirilmiş ürünler ve paketler sunabilmek çok önemli. Firmalar ellerindeki veriler doğrultusunda müşterilerinin profillerini çıkarıp onların ilgi alanlarına göre onlara spesifik ürünler öneriyor. 

Son dönemlerde hayli yaygın olan kişiselleştirilmiş ürünler, e-ticaret sitelerinin dikkat etmesi gereken trendler arasında yer alıyor.

Kısa Video Formatları Popülerleşecek 

Video içerikleri ve video pazarlama son dönemlerde oldukça yaygın. Artık kullanıcıların büyük kısmı bir ürün ya da hizmet satın almadan önce o konuyla ilgili videoları izliyor. Ancak son dönemlerde video içerikleri, uzun format ve kısa format olarak ikiye ayrılıyor.

Özellikle Tiktok içerikleri ve Instagram Reels videoları sayesinde video süreleri giderek kısalıyor. Bu nedenle e-ticaret sitelerinin bu kısa formattaki video içeriklerine de yatırım yapması gerekiyor.

İletişim Uygulamaları Üstünden Pazarlama 

Yaygınlaşması beklenen bir başka trend de Whatsapp, Facebook Messenger, Telegram, WeChat gibi uygulamalar üzerinden gerçekleşecek direkt satışlar. Özellikle Facebook, “Messenger Marketing” uygulaması ile milyonlarca kişiye ulaştığını duyurdu. Chatbot örneğinde de belirttiğimiz üzere bu tür yenilikçi uygulamalar pazarın geleceğini belirleyecek.

Dolayısıyla e-ticaret sitelerinin önümüzdeki süreçte bu iletişim uygulamalarına entegre olması ve müşterileri ile direkt bağlantı kurabilmesi gerekiyor.