Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

E-ticaret için sermaye gerekli mi?

Yapılan işin nihayetinde bir ticaret modeli olduğunu düşündüğümüzde bunun belirli getiri ve götürüleri başka bir deyişle gelir ve giderleri olduğunu göz önünde

E-ticaret için neden sermaye gerekli?

Yapılan işin nihayetinde bir ticaret modeli olduğunu düşündüğümüzde bunun belirli getiri ve götürüleri başka bir deyişle gelir ve giderleri olduğunu göz önünde tutmamız gerekir.

Belli birtakım harcamalar yapmadan iyi bir e-ticaret işleyişine sahip olmanız açıkçası fazla iyimser ve aynı zamanda illegal kalabilir. Çünkü, ilk adımda satışlarınızı faturalandırmanız için şirket kurmanız şarttır. Bu da çok büyük olmasa da küçük çaplı bir sermaye demektir.

Faaliyet gösterdiğiniz alana göre ihtiyacınız olan sermaye değişiklik gösterebilir. Farklı opsiyonlara göre olası masrafları aza indirebilir veya ihtiyaçlarınızı ücretsiz bir şekilde sağlamanın yollarını bulabilirsiniz. Örneğin, evden e-ticaret yapmayı düşünüyorsanız iş yeri kirası, iş yerine ait elektrik, su vb. masraflardan kurtulabilirsiniz. Bir başka örnek olarak, ürünlerinizi sosyal medyada etkili bir şekilde tanıtmanıza yarayacak ve görsel zenginliğinizi öne çıkacak uygulamaların ücretsiz olanlarını tercih edebilirsiniz.

Fakat şu bir gerçek ki, her ne kadar bu gibi masraflardan kaçınsanız dahi bazı belli başlı giderleriniz olacaktır.

E-ticaret sitenizi ücretsiz olarak kurabilirsiniz. Fakat bu işlemin devamında domain ve hosting masrafları söz konusudur. Aynı şekilde pazaryerlerinde bulunmanız ve satış yapabilmeniz için Sanal POS almanız gerekmektedir.

E-ticaret sermayesi şunlar için gereklidir:

  • Faturalandırma yapmanız için açmanız gereken şahıs, limited veya anonim şirketi,
  • Satın almanız gereken domain ve hosting,
  • Hazır e-ticaret altyapıları,
  • Pazaryeri entegrasyonları,
  • Ürün tanıtım ve pazarlama faaliyetleri.

Özetle, e-ticarete atılmak isteyenlerin, ilk etapta yaklaşık 1000-5000 TL arasında bir sermaye ayırmaları yerinde olacaktır.

Sermaye olmadan e-ticarete başlamak mümkün mü?

Yukarıda bahsettiğimiz nedenlerden dolayı sıfır sermaye ile e-ticaret pek mümkün olmasa da az bir sermaye ile e-ticarete iyi bir giriş yapabilmeniz mümkündür.

Şirket açma, kargo gönderim ücretleri, vergiler gibi başlangıç masraflarını liste dışında tutarak dropshipping, ikinci el ürün satışı, el yapımı ürünlerin satışı gibi farklı iş modellerinden yararlanabilirsiniz. Bu satış türleri ne satacağınıza dair fikir verebilir ve en az masrafla e-ticaret yapmanıza yardımcı olabilir.

Organik tarım yapıyor; yetiştirdiğiniz meyve ve sebzelerin e-ticaret ile satışını gerçekleştirmek istiyor olabilirsiniz ya da evinizde el yapımı göz nuru amigurumi oyuncaklar yapıyor bunları ilgilileriyle buluşturmayı düşünüyorsunuzdur.

Bir başka örnek olarak, zamanında satın aldığınız fakat artık kullanmayı düşünmediğiniz kıyafetleriniz var ve ilgili platformlar aracılığıyla bunları satışa çıkarma fikriniz var. Bu gibi e-ticaret fikirleri sahip olduğunuz az bütçeyle e-ticaretçi olmanıza imkan tanır.

Sermayesiz e-ticaret nasıl yapılır?

Sermayesiz e-ticaret, sıfır değil fakat az bir sermaye ile e-ticaret yapabilmek demektir. Günümüzde farklı iş modelleri ile küçük bütçelerle büyük işlere adım atabilirsiniz. Bu noktada en önemli sermayenin zaman olacağının da altını çizelim. Çünkü, e-ticarete giriş yapmak, ne satacağını bilerek doğru bir strateji geliştirmek zaman ve emek vermekle paraleldir. Bu konuya ne kadar yoğunlaşır ve adımlarınızı planlarsanız o kadar işinize hakim olursunuz.

Gelelim, düşük sermayeli e-ticaret için hangi yöntemlerin kullanılacağına… Bunlardan ilki ve yaygın olarak tercih edileni dropshipping modelidir.

  • Dropshipping yöntemi ile satış
  • 2. el ürün satışı
  • El yapımı ürünlerin satışı
  • XML bayiliği

Dropshipping yöntemi ile satış

Dropshipping (sermayesiz e-ticaret) stoksuz satıştır. Dropshipping iş modeliyle satacağınız ürünlerin stokunu tutmaz, bunun yerine site üzerinden gelen siparişleri tedarikçi firmaya yönlendirir ve tedarikçinin deposu üzerinden siparişleri yönetirsiniz.

Dropshipping’in en büyük avantajı bir depoya sahip olmanıza gerek olmamasıdır. Depo ve stok yönetimi yapmamanız da hem iş yükünüzü ciddi derece hafifletir hem de maliyetlerinizi düşürmenize olanak sağlar.

Deponun olmaması, bu alanda çalışacak kişilerin de olmaması demektir. Yani, e-ticarette tasarruflu tercihler yapanlar için depoda çalışacak bir elemana ihtiyaç duymamak maliyetlerin düşmesine olanak sağlar.

Dropshipping yönteminde birden çok tedarikçi ile çalışmanız mümkündür. Örneğin, çanta ve ayakkabı e-ticareti yapıyorsunuz. A tedarikçisinden yazlık sandalet modelleri seçerken, B tedarikçisinden stiletto modellerini tercih edebilirsiniz. Bu da müşterilerinize geniş çaplı bir ürün kategorisi sunmanıza yardımcı olur. Hedef kitlenizi genişleterek daha fazla insana hitap edebilirsiniz.

Deponuzun olmaması hareket alanınız genişletir. Çünkü, stokunuzdaki ürünleri paketleme gibi bir durum söz konusu olmayacağı için internet erişiminizin olduğu bir yerde olmanız işinizi yönetebilmeniz için yeterlidir. İster sahil kıyısında, ister seyahatte, isterseniz de evinizde çalışma masanızın başında… İnternetin olduğu her yerden sanal dükkanınızın işleyişini gerçekleştirebilirsiniz.

Ayrıca, ürün paketlemesinin olmaması kargolama yapmanıza da gerek kalmaması anlamına gelir. Tedarikçi firma ürün paketleme ve kargolama yapacağı için sizin ekstra kargo firmalarıyla bir anlaşma yapmanıza gerek yoktur.

Elbette dropshipping modelinin avantajları olduğu gibi dezavantajları da olabilir. Bunlardan ilki de sizin dışınızda gelişen müşteri memnuniyetine ters düşebilecek durumlardır. Sipariş verilen ürünü tedarikçiye yönlendirmeniz ile artık top her ne kadar tedarikçide olsa da unutmayın, müşteri sizden bu ürünü almaktadır, başka bir deyişle müşterinin muhatabı sizsiniz.

Kargolama, ürün paketleme veya teslimat tarihinde gecikme gibi olası bir durumda müşteri bu durumun sorumlusu olarak sizi görecektir. Bu nedenle tüm süreçlere hakim, müşteriye sunduğunuz ürünlerin tedarikçinin de stokunda olduğundan emin olmalısınız. Bu nokta direkt müşterinin size duyduğu güven ile bağlantılı olduğu için e-ticaret yapan kişilerin özellikle dikkat etmesi gerekmektedir.

2. el ürün satışı

Son yıllarda giderek popüler hale gelen 2. el ürün satışı, sermayesiz e-ticaret yöntemlerinden bir diğeridir. İkinci el satış, tüketim ömrünü henüz tamamlamamış ürünlerin ilk kullanıcısı tarafından başka kullanıcılara ilgili platformlar aracılığıyla sunulmasıdır. İkinci el ürün satışlarında internetten satış vergilendirme yoktur.

El yapımı ürünlerin satışı

Becerilerinizi sergilemek, el işi ile ilgili hobilerinizi satışa dönüştürmenin ideal yollarından biri de e-ticarettir. Yapmaktan keyif aldığınız işlerden bir yandan da gelir elde etmek istiyorsanız bunu küçük çapta bir sermaye ile gerçekleştirebilirsiniz.

El yapımı ürün satışı yapmak için öncelikle ürününüzün ne olacağına karar vermelisiniz. Ne üretmek istiyorsunuz? Öncelikle bu soruyu kendinize sormalı ve belirlediğiniz ürünlerinize dair küçük çaplı bir pazar araştırması yapmalısınız.

Yapacağınız pazar araştırması size, benzeri işler yapanların ürünlerini nasıl pazarladıkları, tanıtımlarını nasıl yaptıkları ve hangi fiyat aralığında müşterilerine sundukları hakkında fikir verecektir. Bu noktada şu soruyu sormak da oldukça faydalıdır: “Benim ürünlerimin onlardan farklı ne olacak?”

İşte bu soru, rakiplerinizden farklılaşarak kendi adınızı duyurmanız için önemli bir noktadır. Sizi farklı kılan, alanınıza getireceğiniz yeni bir soluk da olabilir, küçük detaylar da… Örneğin, sipariş gönderiminde kişiye özel yazacağınız bir not sizi farklı kılması için küçük fakat etkili bir hamle olabilir. Ya da piyasada birbirinin benzeri ürünlerle karşılaşmaktan sıkılanlar için ürüne bambaşka bir açıdan yaklaşarak alışılmışın dışında bir sunum yapabilirsiniz.

El yapımı üretiminde önemli olan bir diğer nokta da zamanlamadır. Seri üretim yapmadığınızdan dolayı aldığınız siparişin yapımı ve kargolaması gibi süreçleri iyi planlamalısınız. Ayrıca stoklu çalışmanın zor olabileceğini göz önüne alarak müşteriyi bekletmemek önemlidir.

El yapımı ürünlerin satışını gerçekleştirmek için e-ticaret yapabilmenin koşullarından biri olan şirket kurma zorunluluğu burada da geçerlidir.

XML bayiliği

E-ticaret tekniklerinden biri olan XML bayilik, stoksuz bir şekilde, satışı yapılan ürünlerin doğrudan tedarikçiden alıcıya ulaşmasını sağlar. Tedarikçi ile anlaşmanız kapsamında paketleme ve ulaşım tedarikçinin sorumluluğundadır. Bunun için XML entegrasyonu gerekir. XML entegrasyonu sayesinde tedarikçinizden aldığınız ürün bilgilerinin direkt e-ticaret sitenize aktarımını sağlayabilirsiniz.

Entegrasyon sayesinde ürün, ebat, stok ve fiyat gibi bilgiler otomatik olarak güncellenir. Buradaki püf nokta, bu yöntemi kullanan pek çok e-ticaret firması olduğu için rakiplerinizin fazla olmasından kaynaklı olarak fiyatlandırma stratejinizi iyi kurmanız olacaktır. Sağlam bir strateji ile hem güvenirliği hem de satışlarınızı artırabilirsiniz.