/kvkk-nedir-

E-ticarette Rekabetçi Ürün Fiyatlandırma Stratejileri

E-ticaret siteleri üzerinden yapılan satışları artırmak için çeşitli stratejiler ve pazarlama yöntemleri kullanılır. Ürün veya hizmet fiyatlandırma ise sanılanı

E-ticaret siteleri üzerinden yapılan satışları artırmak için çeşitli stratejiler ve pazarlama yöntemleri kullanılır. Ürün veya hizmet fiyatlandırma ise sanılanın aksine en zor konulardan biridir. Fiyatlandırmayı olması gerekenden düşük tutarsanız kâr etmeyebilir, yüksek fiyatlandırma yaparsanız da müşteriyi kaçırabilirsiniz.

    
Doğru fiyatlandırma stratejisi uygulamak, direkt olarak markanızın büyümesini ve rakipleri karşısında öne geçmesini sağlayabilir. Bu yüzden bu stratejileri öğrenmek ve uygulamak, markanızın gelişimine mutlaka katkıda bulunacaktır.

    
Bu sebeple yazımızda e-ticarette uygulanması gereken rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejilerinden bahsedeceğiz. Maddeler halinde ilerleyelim.

    
Maliyet Esaslı Fiyatlandırma
Malzeme ve iş gücü maliyetleri üzerine kâr marjını da ekleyip hesaplamayı yaptıktan sonra bir ürünün satış fiyatını belirleyebilirsiniz. Çok basit bir hesaplama yöntemi olduğu için firmalar tarafından sıkça tercih edilir ve işe yarayan bir yöntemdir. 
Hata yapılırsa sistemlerin aksayan yanları oluşabilir. Aksama yaşamamak için hesapları doğru yapmak ve bu konuda stratejik davranmak önemlidir. Şayet maliyetlerinizin aniden artması durumunda fiyatları yükseltirseniz satışlarınız düşebilir; fiyatı sabit tutarsanız da kârınız azalabilir. 

    
Pazar Odaklı Fiyatlandırma 
Özellikle e-ticaret pazarına yeni girmiş markalar tarafından tercih edilir. Potansiyel müşterileri rakiplere kaptırmamak için rakiplerinize göre ürün fiyatları belirleyebilirsiniz. Bu noktada sürekli rakip takibi yapmak gerekir. Ancak rakibiniz de sizinle rekabet etmek için sürekli fiyat düşürüyorsa orada sorun başlayabilir ve sonunda iki taraf da kâr elde etme konusunda sıkıntılar yaşayabilir.

    
Değer Odaklı Fiyatlandırma
Bazı markalara sahip olmak insanlar arasında bir “statü” yaratır. Özellikle marka bilinirliği yüksek, aidiyet kavramını tüketicisine aşılamış ve İngilizce tabiriyle “lovemark” haline gelmiş markalar, ürünlerinde genel olarak bu fiyatlandırma türünü tercih eder. Kalite algısını oluşturmayı başarmış markaların bu stratejiyi korumaları için müşterilerinin görüşlerine fazla vakit ayırması gerekir. Dikkat edilmesi gereken nokta ise bir ürünün algılanan değerinin zaman içinde değişebilme ihtimalidir.

    
Dönemsel Fiyatlandırma
Döneme göre ürün fiyatının değişkenlik gösterdiği bir yöntemdir. Sezon sonu veya hafta sonu fiyatlandırmaları ya da yeni bir ürün çıktığında eski modelin daha düşük fiyatlandırılması, dönemsel fiyatlandırma stratejisine tam olarak örnek gösterilebilir. Önemli olan bir diğer nokta ise tüketici taleplerini de dikkate almaktır. 

    
Psikolojik Fiyatlandırma
Fiziki mağazalardan e-ticaret sitelerine kadar birçok alanda sıkça rastladığımız fiyatlandırma yöntemidir. Son hanesinde 99 gördüğümüz, yani 19.99 gibi bir üst sayıya tamamlanmamış küsuratlı ürün fiyatları, psikolojik olarak tüketiciye daha ucuz geldiği için tercih edilir. Ancak değeri yüksek ürünlerde kalite arandığı için düşük fiyat, tüketicide çoğu zaman “kalitesiz” algısı yaratabilir. Bu yüzden yönteminin değeri yüksek olmayan ürünlerde tercih edilmesi daha doğru olacaktır. 

    
Tanıtıma Özel İndirimli Fiyatlandırma
Yeni açılan mağazaların tanıtım amaçlı olarak ürün fiyatlarını indirimli şekilde sunduğu bir fiyatlandırma stratejisidir. Müşterilere kendisini tanıtmak için böyle bir yöntem seçen marka, bu süreyi kampanya dönemi olarak belirleyip kısa zaman içerisinde kâr edebileceği fiyatlara dönmezse zor durumda kalabilir.

    
Paket Olarak Fiyatlandırma 
Birlikte kullanılabilecek benzer ürün gruplarına sahip olan firmaların genelde tercih ettiği yöntemdir. Bu yöntemle birlikte tüketici diğer ürünleri de satın almaya teşvik edilir. Tek fiyata aldığınızda daha fazla para ödeyeceğiniz, ancak iki ya da daha fazla ürünü satın alırsanız daha uygun fiyata gelecek cazip paketler sunulur.