Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Influencer Marketing Trendleri

Markalar, sosyal medya platformlarındaki popüler kişilerle anlaşmalar yaparak kendi ürün ya da hizmetlerinin tanıtımını yaptırır.

Bildiğiniz gibi dijital pazarlamanın önemli stratejilerinden biri de influencer pazarlama. Tabii sosyal medya platformlarının bu kadar hızlı değiştiği bir ortamda influencer pazarlama yöntemleri de aynı hızda değişiyor. 

    
Bu nedenle 2022 yılı influencer pazarlama trendlerden bahsedeceğiz. Ancak öncelikle kısaca influencer pazarlamanın ne olduğunu hatırlatalım. 

    
Influencer Pazarlama Nedir?

    
Markaların, ürünlerini veya hizmetlerini pazarlamaları için influencer’larla (sosyal medyada tanınmış kişiler) iş birliği yapması, influencer pazarlama yani etkileyici pazarlama olarak adlandırılır. Yani markalar, sosyal medya platformlarındaki popüler kişilerle anlaşmalar yaparak kendi ürün ya da hizmetlerinin tanıtımını yaptırır. Aslında affiliate pazarlama ile benzerlik gösterir, ancak ikisinin farklı pazarlama tekniği olduğunu söyleyelim. Dilerseniz ilgili yazımızdan affiliate marketing hakkında bilgi alabilirsiniz.

    
Şimdi, birlikte 2022 yılının influencer pazarlama trendlerine göz atalım.

    
Mikro ve Nano Influencer’lar Daha Fazla Talep Görecek
    
Markalar pazar paylarını ve marka bilinirliklerini arttırmak için ürün ve hizmetlerine uygun hedef kitleye ulaşmayı her zaman talep eder. Ancak bu her zaman en popüler influencer’lar üzerinden gerçekleşmez. En çok takipçili hesaplar yerine ürüne ve hedef kitleye çok daha uygun hesaplar da sıklıkla tercih edilir. 2022’de de fazla takipçisi olan influencer’lar yerine marka ile derin bağ kurabilen, mikro ya da nano olarak adlandırılan az takipçili hesaplar ve platformlar öne çıkacak. 

    
Metin ve Fotoğraflardan Ziyade Video ve Ses Ön Plana Çıkacak
    
Kullanıcılar son zamanlarda ses ve video merkezli paylaşımları daha fazla tüketmeye başladı. Bu doğrultuda 2022 influencer pazarlama stratejilerinde de metin ve görselden ziyade daha çok video ve ses odaklı paylaşımlar artacak. Yani Twitch, YouTube, hatta podcast içeriklerinin önemi daha da artacak.

    
Canlı Alışverişin Influencer Pazarlamada Önemi Artacak
    
Geçtiğimiz yıl markalar; bilinirliklerini arttırmak, hizmet ve ürünlerini pazarlamak için etkileşimli ve canlı video içeriklerine daha fazla yönelmeye başlamıştı. 2022 yılında da canlı video içerikleri ile influencer marketing çok öne çıkacak diyebiliriz. Üstelik son dönemde TikTok, YouTube ve Facebook, canlı yayın alışveriş hizmetlerini büyük ölçüde geliştirdi.

    
Temsil ve Çeşitlilik Önem Kazanacak
    
Son zamanlarda özellikle genç kesim, çeşitliliği savunmayan ve temsil etmeyen markalara karşı mesafeli olabiliyor. Birçok marka da ürünlerini pazarlarken buna özen göstermeye başladı. Bu doğrultuda 2022 yılında influencer pazarlama tekniklerinde de toplumun her kesiminin temsilinin önemi giderek artacak gibi görünüyor. 

    
Gerçeklik ve Kişisel Deneyim 
    
Yıllar ilerledikçe gerçekçi ve deneyim dolu bir ürün veya hizmet tanıtımı daha güvenilir hale gelmeye başladı. Bu doğrultuda geçmiş dönemlerde sıklıkla sunulan ideal dünyanın aksine pazarlamada gerçeklik, kişisel deneyim, yorum ve görüşlerin önemi artacak. 

    
Influencer İçerikleri Patlama Yapacak

    
Özellikle pandemi döneminde TikTok uygulaması büyük bir gelişim gösterdi. Yine ses odaklı Clubhouse geçtiğimiz dönemde büyük bir kullanıcı kitlesine ulaştı. 2022 yılında da influencer pazarlama için hem daha uygun hem de video ve ses odaklı paylaşımların önde olduğu yeni sosyal medya platformları doğacak. 
Her geçen yıl kullanımı artan önemli pazarlama tekniklerinden biri olan influencer pazarlama, ilerleyen süreçte stratejilerde daha geniş bir yer tutacak gibi görünüyor. Özellikle hedef kitle ve marka için mükemmel uyumun bulunduğu platformlarda influencer’larla derin bir bütünlük oluşturularak yapılması hedefleniyor.