Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

D2C İş Modeli Nedir?

D2C, markanın kendi ürün veya hizmetini satarken araya bir dağıtıcı veya toptancı koymamasıdır.

E-ticarette satış yapılırken alıcı yani tüketici taraf; vatandaş, işletme, personel, hatta bazen devlet olabilir. Bu durum, e-ticaret firmalarının iş anlayışını şekillendirirken satışlarında uygulayacakları iş modelini de belirler. Yani satış yine bir işletmeye mi yapılıyor, kamu kurumuna  mı, yoksa bireysel kullanıcıya mı? Bu sorunun cevabına göre e-ticarette farklı e-ticaret modelleri bulunur ve iş yapış biçimi çeşitli değişiklikler gösterir. Bu iş yapış seçeneklerinden bir tanesi de D2C e-ticaret modelidir. 

    
Biz de bu yazımızda D2C iş modelini e-ticarette nasıl ve hangi kanallarla kullanabileceğinizi anlatacağız. Tabii öncelikle D2C modelinin ne olduğunu bilmekte fayda var.

    
D2C Pazarlama Nedir?

    
D2C (Direct-to-Costumer) yani markadan direkt tüketiciye olan pazarlama ve satış modeli, üreticinin aracı olmadan tüketiciye yaptığı satışların gerçekleştiği modeldir. Kısaca markanın kendi ürün veya hizmetini satarken araya bir dağıtıcı veya toptancı koymaması anlamına gelir.

    
D2C Modeli Kullanmak E-Ticaret Siteleri İçin Önemli mi?

    
Perakende satış kolaylığı varken markanızın böyle bir sorumluluk almasının, satışlarınıza ne faydası olabilir diye düşünmeniz mümkün. Ancak son yıllarda tüketiciler daha güvenli olduğunu düşündükleri için alacakları ürünü bir pazaryeri aracılığı ile almaktansa ürünü söz konusu markanın kendi adresleri ve kanalları üzerinden almayı tercih etme eğilimi gösteriyor. Bu durum da e-ticarette D2C modelinin öneminin artmaya başladığını ortaya koyuyor.

    
Ancak ürün veya hizmetinizin ne olduğu, potansiyel müşterilerinizin kim olduğu, şirketinizin büyüklüğü gibi birçok parametreye bağlı olarak iş modelinizin ne olması gerektiği değişir. 

    
D2C Satış Kanalları Nelerdir?

    
Markanız için satış yapabileceğiniz çok sayıda kanal mevcut. Ancak online olarak en uygun, tercih edilen ve kullanıcı dostu satış kanallarını şu şekilde sıralayalım:

    
E-ticaret siteniz: D2C modeli için en uygun satış kanalı, markanıza ait olan e-ticaret sitenizdir. Markanızın web sitesi, aynı zamanda kullanıcıların en güvenilir gördüğü ve alışveriş yaptığı araçtır.   
Sosyal medya kanallarınız: Hedef kitlenizin en çok kullandığı sosyal medya kanalı diğer seçenek olabilir. Çünkü son yıllarda kullanımı artan influencer pazarlama yöntemi sayesinde sosyal medyadaki satışlarda markalar güven sağlamaya başladı. 
    
E-Ticarette D2C İş Modeli Nasıl Kullanılır?

    
D2C modelini kullanarak satış yapmak için öncelikle markanıza ait e-ticaret web sitenizin, sosyal medya hesaplarınızın, fiziksel mağazanızın, hatta tüketicilerin ihtiyacı olduğunda bilgi alabilecekleri bir telefon hattınızın aktif olması oldukça önemli. Yani omnichannel pazarlama yöntemine hakim olmanız gerekiyor. 

    
Bunun nedeni, D2C e-ticaret modelinde ürün veya hizmetinizin başka bir pazaryerinde satışta olmasındansa doğrudan kendi kanalınızda satışa sunulmasıdır. Bu nedenle markanızın mümkün olduğunca fazla mecrada var olması ve bu sayede kullanıcıların, satış kanallarınız arasında kolay bir şekilde geçiş yapmasını sağlamak önemli. Bu sayede tüketici, sosyal medyadan ürününüzü görebilir, ürünü almak için web sitenize giriş yapabilir, sonrasında gerek duyması halinde ürünü değiştirmek için fiziksel mağazanızı ziyaret edebilir.

    
Ayrıca birçok kanaldan satın alma işlemi gerçekleştirilebilmesi aynı zamanda tüketicilerin markanızı daha yakından tanımasını yani markanızın bilinirliğinin artmasını sağlar. D2C modelini nasıl kullanabileceğinizi ise maddeler halinde açıklayalım.

    
Kullanıcıların Markanıza Abone Olmasını Sağlayın
    
Kullanıcıların sitenize üye olması ve düzenli olarak sitenizden alışveriş yapması durumunda onlara bazı indirimler sunabilirsiniz. Bu sayede hem müşterilerinizi sadık kılmayı başarabilir hem de markanızdaki gelirin tekrarlanmasıyla hızlı bir büyüme gerçekleştirebilirsiniz.

    
Ücretsiz İade Seçeneği Sunun
    
Tüketicilerin direkt olarak sitenizen veya markanızın diğer kanallarından alışveriş yapması için onlara kolay ve ücretsiz iade seçeneği sunun. Böylece ürün satın almak için daha az tereddüt ederler ve güven içinde istedikleri markanın kendi satış kanallarından alışveriş yaparlar.

    
Ürün Seçeneklerini Azaltın
    
Tüketicilerin son zamanlarda büyük e-ticaret platformlarından alışveriş yapmaktan kaçınmasının nedenlerinden biri de alışveriş sırasında çok fazla seçenek arasında tercih yapmak zorunda kalmaları. Bu nedenle müşterilerinize, mağazalarınızda sınırlı ürünler sunun. Böylece onlar için alışveriş yapmak daha kolay ve hızlı olur.